Egybegyűjtöttük azokat a kifejezéseket, melyek magyarázatra szorulnak a gumiabroncsokkal kapcsolatban
Erősített kivitel, mely nagyobb terhelhetőséget jelent. Az RF régebbi jelölés, az XL újabb. Személygépjárművek ultra alacsony profilu gumiabroncsainál az XL nagyobb sebességnél előnyösebb tulajdonságokat jelent, mert nem kopik ki a gumi közepe. Az XL miatt nem kell drasztikusan feljebb fújni az abroncsot nagobb sebességű használatkor, mint a sima nem XL változatoknál. Lásd ZR
A ZR jelölésű abroncsok sebesség fügvényében változtatják terhelhetőségüket, ami légnyomás állítással korigálható. Nagyobb sebesség nagyobb légnyomástöltést jelent.
A kisteher és áruszállító járművek speciális vázerősítési jelölései. A PR (ply rating) a gumiabroncs gyártás őskorában a pammutsorok számát jelentette, amivel teherbíróbbá tudták tenni a gumiabroncsokat. Mamár nem pamut a vázszerkezet, de a jelölés egyenértékű a mai szerkezetekre vonatkozólag.
Terhelési jelzőszám, ami a gumiabroncsban található levegő mennyiségével (térfogat) arányos.
Sebesség határ jelölő index. Az ABC betüit felhasználva alakították ki a sebesség határokat, de vigyázzunk, mert az abc betüinek jelentése nem sorfolytonos. Éppen ezért fordulhat elő, hogy a H- 210 km/h index követi a T - 190 km/h indexet és nem fordítva.
Felni peremvédő. Egy olyan speciális gumioldalfal kialakítás, ami megvédi a könnyűfém felniket a peremsérülésektől.
Városi használat során jól jöhet egy oldalfal kiegészítés, mely a járdaszegélyek dörzsölődését ellensúlyozza parkoláskor. Elsősorban kisáruszállítóknál jellemző, de egyes személygumiabroncs méretekben is előfordul.
Kiterjeszett mobilitást biztosító abroncs defekt esetén. Használata légnyomásellenörző rendszerekkel javasolt, mivel defekt esetén maximálva van a sebesség. Defektes kerékkel megtehető néhány száz kilóméter, de csak csökkentett sebességel.
Speciális gélanyagot tartalmazó gumiabroncsok, mely önjavító funkciót kölcsönöz a futófelületen beékelődő idegen testekkel (szög, csavar) szemben
Első szerelésű jelzések