Úgy tűnik, hogy a JavaScript nincs engedélyezve az Ön böngészőjében. Engedélyezze a javascript használatát, mert weboldalunk nem tud megfelelően működni a javascriptek használatának hiányában. Kattintson ide, hogy megtudhassa, hogyan kell engedélyezni a javascripteket a bőngészőjében

Gumisarok
39487 rendelés és 5179 boldog vásárló
+361 403 0245 - itt keressen minket

Kell-e a gumiabroncsokat időnként cserélgetni?

Igen, ajánlott. Michelin Mester és a biztonságtechnikai szakemberek ugyan azt ajánlják, hogy a hátsó tengelyre vegyünk minden évben két új gumiabroncsot, mi ezt nem tartjuk értelmes dolognak. Ezzel szemben mi azt javasoljuk, hogy 10-15 ezer km megtétele után cseréljük fel a gumiabroncsokat a tengelyek között. Ezzel a praktikával elérhetjük, hogy a nem meghajtott tengelyen az egyirányú fékhatásnak köszönhető "fűrészfogas kopás" kis mértékben jelentkezik és nem lesznek elviselhetetlenül zajosak a gumiabroncsaink. Ha így járunk el, akkor abroncsaink egyidőben fognak elhasználódni és egyszerre cserélhetjük is őket.

Jelenleg a személygépjármű piacon nem létezik csak a tehergépjárművekre és a motorkerékpárokra a meghajtott és kormányzott kerekekre eltérő gumiabroncs, éppen ezért érthetetlen, hogy az egyes vezető gumigyártók miért ilyen "praktikus" tanácsokkal látják el a magán felhasználóikat, ahelyett, hogy kínálnának a hátsó és az első tengelyre is a különböző igénybevételnek megfelelő gumiabroncsot.

Biztonsátechnikai szempontból a hátsó kerekeknek kell nagyobb megbízhatóságot nyújtaniuk, mert kanyarban egyes szélsőséges helyzetben a kopott abroncsok jobban kitörhetnek, mint egy jobb állapotban lévő, ám azt már nem veszik sehol sem figyelembe, hogy egy fűrészfogas, pókhálósan üvegesre repedezett több éves hátsó gumiabroncs 90%-os kopott futófelülete, vajon milyen tapadási tényezőkkel is rendelkezik. Gyanítom, hogy anulálja a biztonságtechnikai elképzeléseket.