Úgy tűnik, hogy a JavaScript nincs engedélyezve az Ön böngészőjében. Engedélyezze a javascript használatát, mert weboldalunk nem tud megfelelően működni a javascriptek használatának hiányában. Kattintson ide, hogy megtudhassa, hogyan kell engedélyezni a javascripteket a bőngészőjében

Gumisarok
20397 rendelés és 4097 boldog vásárló

Futómű beállítás

Újdonság! - három dimenziós Butler SL3D futómű beállítás először Budapesten!


Mitől 3D?

A kerekekre felszerelt mérőpontok felhasználásával 6 aktív infra objektívvel a berendezés térben érzékeli a jármű futóművét. A mérési technológia a GPS műholdakhoz hasonló technikával valós időben azonosítja a kerék felfüggesztés futómű paramétereit.

Butler futómű beállítás

Futómű beállítás, futómű javítás 1995 óta Budapest XVI kerületében

A futómű ellenőrzését és szükség szerinti beállítását minden 40.000 km megtétele után vagy új gumiabroncsok felszerelésekor mindenképpen javasolt elvégeztetni. Amennyiben nem tesszük, a gumiabroncsokon ferde futóél kopás és idő elötti elhasználódás jelentkezhet. Futómű ellenőrzést használt jármű vásárlásakor és futómű javítások után is célszerű végrehajtani.

Szolgáltatásról

Futómű beállítás időtartalma

Normál esetben a futómű állapotának felmérése 5-10 perc, futómű mérése 30 perc, állítás 20 perc, befejező műveletek 10 perc. Esetenként egy, másfél óra alatt elkészűl egy futómű beállítás.
Minden esetben állapot felmérés, diagnosztika után légnyomás ellenőrzést is végre hajtunk.

Olyan járművek beállítását, melyeknek a  futóműve rossz, sérült nem szoktunk beállítani, előtte javítást javasolunk. A futómű felfüggesztésében egy-egy alkatrész probléma 5-10 mm lógást is eredményezhet, ami a beállítás ésszerűtlenségét jelentheti, mivel egyes paramétereknél akár tizedmiliméteres precizitást követel a gyári beállítási érték.

Sérüléses esetekben szükséges lehet egy előzetes műszeres vizsgálat a hiba okok, elsősorban az alkatrész deformációk megállapításához. A művelet 30-60 perc időt vesz igénybe.

Futómű beállítás technológiája

Mérés eljárásunk BUTLER® 3D INFRA kamerás számítógépes rendszerrel történik.

A jármű magassága 250 cm lehet.

1995 óta a futómű beállítás speciális esetben súlyozással (próbaterheléssel) történik, mint Opel, BMW, Lada Samara, stb. Esetenként a szintszabályozott járműveknél még a motor járatása is szükséges. (Citroen)

Állítunk összetartást, kerékdőlést, utánfutást, befordulási szögeket, első és hátsó futóművet, csapdőlést lehetőség szerint, de hátsó kerék kormányzást nem.

Speciális állítások: épített versenyautók, Trac (három kerekű jármű)

Árak, díjszabás

Tekintse meg aktuális szolgáltatási árlistánkat

Futómű beállítás jellemző értékeinek összefoglalása

Kerékdőlés

A kerékdőlés mértéke akkor pozitív szám, ha szemből vagy hátulról nézve a gépkocsit, a vizsgált kerék teteje kifelé dől; amennyiben a kerék teteje befelé dől, akkor negatív kerékdőlésről beszélünk.

A döntött helyzetű kerék haladás közben úgy viselkedik, mintha egy kúpfelületen fordulna el. Vagyis pozitív (kifelé) dőlés esetén a kerekek egymástól távolodni, negatív dőlés esetén pedig egymáshoz közeledni akarnak.

A kerékdőlést fokokban mérik; méréskor a kerék befordítás nélkül, menetirányban áll.

Kerék összetartás

A kerék-összetartás az első és a hátsó kerekenél annak a mértékét jelöli, amilyen mértékben a kerekek eleje befelé fordul. Ha befelé fordulnak a kerekrek, kerékösszetartásról beszélünk. A kerékösszetartást mindíg pozitív szám fejezi ki. Amennyiben a kerekek elöl eltávolodnak egymástól, széttartásról beszélünk, és számértéke ilyenkor mindíg negatív.

Az össze-, illetve széttartás pontos beállítása biztosítja a gépkocsik haladása közben a kerekek párhuzamos futását. A hibás beállítás leronthatja a jármű stabilitását és irányíthatóságát.

Az összetartás beállításánál a mérőkészüléktől függően szög- vagy hosszmérés egyaránt alkalmazható.

Utánfutás

Az utánfutás az állócsap előre- vagy hátradöntésével (oldalról nézve a gépjárművet) hozzák létre. Az utánfutás a kormányszerkezet iránystabilitására van hatással. A kormányszerkezet rendszerint pozitív utánfutásra szerkesztik, ezzel növekszik a jármű egyenes irányú önbeállása.

Teljes befordulás

Kormánymű javítás, ki-be szerelés után kormánymű (fogasléc, csiga) közepelése szükséges az egyenlő mértékű balra és jobbra befordulás érdekében.

Összetartás kanyarban

Audi, Vw és skoda járműmárkák esetében szükség lehet fügőleges kormány összekötő beállításokra, melyek a kanyarban való viselkedést javítja.

Tolószög, kormány közép

A hátsó futóműve határozza meg a jármű középvonalát, melyre az első futómű merőlegességét állíthatjuk. 3D-s berendezésünk állítás közben valós időben mutatja a tolószög változásait. A kormánykerék közép beállítása is ezzel biztosítható.

Szerkezeti torzulások

A futómű felmérése során teljes szerkezeti képet tudunk adni a futómű poziciókról. (lásd diagnosztikai lap)

 

Futómű műszerünk hitelesítési jegyzőkönyve

Futómű alakatrész csere, javítás

Vállaljuk a futómű felfüggesztés teljes körű javítását és beszabályozását. A futómű beállítás szerviz aknán történik. A munka végeztével színes diagnosztikai lapot adunk a beállításról, amely jól mutatja a hibás (piros) és a megfelelő (zöld) értékeket. A futómű torzulásait is fel tudjuk mérni.
Számítógépes adatbázisunk segítségével nyomon követhető a jármű "előélete" is.

Vállaljuk fék illetve futóműjavítás elvégzését (lengéscsillapítók, rugók, csapágyak, gömbfejek cseréje)

  • Speciális elemek beépítése: EZShimTM amerikai futómű alkatrész elemek, melyek segítségével baleseti torzulások is helyre hozhatók.
  • Javítások: rugó, lengéscsillapító, szilent, gömbfejek, csuklók cseréje
  • Alkatrészbeszerzés: megrendelés alapján lehetséges (Láng, Bárdi, Unix, stb)

Mikor kell hozzánk fordulni?

Abban az esetben amikor a következő problémákat észleli javasoljuk, hogy forduljon hozzánk bizalommal.

  • kopogó hangok
  • kanyarban morgó hang
  • a jármű félre húz, iránytartása rosz
  • a kormány vagy ez egész jármű rázkódik
  • futómű sérülés esetén
  • egyenlőtlen, ferde gumi kopás esetén

Mikor kell futómű beállítás, futómű ellenőrzés

Korlátok

Maximális magasság: 250cm

Maximális kerékátámérő: 76cm
 

Speciális beállítást igénylő típusok, melyeket nem vállalunk

Két fejes állítást igénylő típusokat nem állítunk
Citroen BX nem
BMW X5 nem (túl nagy tömeg)
Hidractive kormányzású autókat nem állítunk
Hátsó tengely kormányzású járműveket nem állítunk
4 keréknél kevesebb kerékkel rendelkező járművek
Multicar
 

Mások véleménye

4 visszajelzésen alapuló értékelések átlaga
5.0000 4 4 Futómű beállítás
Oldal:
Dátum: 2015 április 02, csütörtök
írta Lajos
4 fejes első-hátsó beállítás extra Maximálisan meg vagyok elégedve a Gumisarokban nyújtott eddig igénybevett valamennyi szolgáltatãssal!

Osztályzat: 5 csillag az 5 -ből ! [5 csillag az 5 -ből !]
Dátum: 2014 szeptember 10, szerda
írta Kadocsa
4 fejes első beállítás standard Igazi szakértelem.

Osztályzat: 5 csillag az 5 -ből ! [5 csillag az 5 -ből !]
Dátum: 2014 június 19, csütörtök
írta Autószervíz
4 fejes első beállítás XL Több éve itt állíttatom az általunk javított autókat és tényleg jól dolgoznak. Mindenkinek ajánlom!

Osztályzat: 5 csillag az 5 -ből ! [5 csillag az 5 -ből !]
Dátum: 2014 június 17, kedd
írta Autószervíz
4 fejes első-hátsó beállítás standard Remekül sikerült a beállítás. Nem húz és egyenesen megy az autó.

Osztályzat: 5 csillag az 5 -ből ! [5 csillag az 5 -ből !]
Oldal: