A kerekekre felszerelt mérőpontok felhasználásával 6 aktív infra objektívvel a berendezés térben érzékeli a jármű futóművét. A mérési technológia a GPS műholdakhoz hasonló technikával valós időben azonosítja a kerék felfüggesztés futómű paramétereit.
A futómű ellenőrzését és szükség szerinti beállítását minden 40.000 km megtétele után vagy új gumiabroncsok felszerelésekor mindenképpen javasolt elvégeztetni. Amennyiben nem tesszük, a gumiabroncsokon ferde futóél kopás és idő elötti elhasználódás jelentkezhet. Futómű ellenőrzést használt jármű vásárlásakor és futómű javítások után is célszerű végrehajtani.
Normál esetben a futómű állapotának felmérése 5-10 perc, futómű mérése 30 perc, állítás 20 perc, befejező műveletek 10 perc. Esetenként egy, másfél óra alatt elkészűl egy futómű beállítás.
Minden esetben állapot felmérés, diagnosztika után légnyomás ellenőrzést is végre hajtunk.
Olyan járművek beállítását, melyeknek a futóműve rossz, sérült nem szoktunk beállítani, előtte javítást javasolunk. A futómű felfüggesztésében egy-egy alkatrész probléma 5-10 mm lógást is eredményezhet, ami a beállítás ésszerűtlenségét jelentheti, mivel egyes paramétereknél akár tizedmiliméteres precizitást követel a gyári beállítási érték.
Sérüléses esetekben szükséges lehet egy előzetes műszeres vizsgálat a hiba okok, elsősorban az alkatrész deformációk megállapításához. A művelet 30-60 perc időt vesz igénybe.
Mérés eljárásunk BUTLER® 3D INFRA kamerás számítógépes rendszerrel történik.
A jármű magassága 250 cm lehet.
1995 óta a futómű beállítás speciális esetben súlyozással (próbaterheléssel) történik, mint Opel, BMW, Lada Samara, stb. Esetenként a szintszabályozott járműveknél még a motor járatása is szükséges. (Citroen)
Állítunk összetartást, kerékdőlést, utánfutást, befordulási szögeket, első és hátsó futóművet, csapdőlést lehetőség szerint, de hátsó kerék kormányzást nem.
Speciális állítások: épített versenyautók, Trac (három kerekű jármű)
Tekintse meg aktuális szolgáltatási árlistánkat
A kerékdőlés mértéke akkor pozitív szám, ha szemből vagy hátulról nézve a gépkocsit, a vizsgált kerék teteje kifelé dől; amennyiben a kerék teteje befelé dől, akkor negatív kerékdőlésről beszélünk.
A döntött helyzetű kerék haladás közben úgy viselkedik, mintha egy kúpfelületen fordulna el. Vagyis pozitív (kifelé) dőlés esetén a kerekek egymástól távolodni, negatív dőlés esetén pedig egymáshoz közeledni akarnak.
A kerékdőlést fokokban mérik; méréskor a kerék befordítás nélkül, menetirányban áll.
A kerék-összetartás az első és a hátsó kerekenél annak a mértékét jelöli, amilyen mértékben a kerekek eleje befelé fordul. Ha befelé fordulnak a kerekrek, kerékösszetartásról beszélünk. A kerékösszetartást mindíg pozitív szám fejezi ki. Amennyiben a kerekek elöl eltávolodnak egymástól, széttartásról beszélünk, és számértéke ilyenkor mindíg negatív.
Az össze-, illetve széttartás pontos beállítása biztosítja a gépkocsik haladása közben a kerekek párhuzamos futását. A hibás beállítás leronthatja a jármű stabilitását és irányíthatóságát.
Az összetartás beállításánál a mérőkészüléktől függően szög- vagy hosszmérés egyaránt alkalmazható.
Az utánfutás az állócsap előre- vagy hátradöntésével (oldalról nézve a gépjárművet) hozzák létre. Az utánfutás a kormányszerkezet iránystabilitására van hatással. A kormányszerkezet rendszerint pozitív utánfutásra szerkesztik, ezzel növekszik a jármű egyenes irányú önbeállása.
Kormánymű javítás, ki-be szerelés után kormánymű (fogasléc, csiga) közepelése szükséges az egyenlő mértékű balra és jobbra befordulás érdekében.
Audi, Vw és skoda járműmárkák esetében szükség lehet fügőleges kormány összekötő beállításokra, melyek a kanyarban való viselkedést javítja.
A hátsó futóműve határozza meg a jármű középvonalát, melyre az első futómű merőlegességét állíthatjuk. 3D-s berendezésünk állítás közben valós időben mutatja a tolószög változásait. A kormánykerék közép beállítása is ezzel biztosítható.
A futómű felmérése során teljes szerkezeti képet tudunk adni a futómű poziciókról. (lásd diagnosztikai lap)
Vállaljuk a futómű felfüggesztés teljes körű javítását és beszabályozását. A futómű beállítás szerviz aknán történik. A munka végeztével színes diagnosztikai lapot adunk a beállításról, amely jól mutatja a hibás (piros) és a megfelelő (zöld) értékeket. A futómű torzulásait is fel tudjuk mérni.
Számítógépes adatbázisunk segítségével nyomon követhető a jármű "előélete" is.
Vállaljuk fék illetve futóműjavítás elvégzését (lengéscsillapítók, rugók, csapágyak, gömbfejek cseréje)
Abban az esetben amikor a következő problémákat észleli javasoljuk, hogy forduljon hozzánk bizalommal.
Mikor kell futómű beállítás, futómű ellenőrzés
Maximális magasság: 250cm
Maximális kerékátámérő: 76cm
Két fejes állítást igénylő típusokat nem állítunk
Citroen BX nem
BMW X5 nem (túl nagy tömeg)
Hidractive kormányzású autókat nem állítunk
Hátsó tengely kormányzású járműveket nem állítunk
4 keréknél kevesebb kerékkel rendelkező járművek
Multicar
Maximálisan meg vagyok elégedve a Gumisarokban nyújtott eddig igénybevett valamennyi szolgáltatãssal! Osztályzat: [5 csillag az 5 -ből !] |
Igazi szakértelem. Osztályzat: [5 csillag az 5 -ből !] |
Több éve itt állíttatom az általunk javított autókat és tényleg jól dolgoznak. Mindenkinek ajánlom! Osztályzat: [5 csillag az 5 -ből !] |
Remekül sikerült a beállítás. Nem húz és egyenesen megy az autó. Osztályzat: [5 csillag az 5 -ből !] |